Be uždangos...
M. Natalevičius: mano tikslas - inovuoti akademinės muzikos pasaulį

Kompozitorius Mykolas Natalevičius kuria ir akustinę instrumentinę, ir elektroninę muziką. Vienas jam įdomiausių projektų – „Ambientorg“ (jį įgyvendino kartu su Tadu Dailyda ir Lukrecija Petkute): po bažnyčių skliautais susiliejo akustinis ir elektroniškai modifikuotas vargonų skambesys. Mykolą gali įkvėpti ir religija, ir lėktuvų katastrofos, ir kompiuteriniai žaidimai. Jam patinka, kad gyvename tokioje meno epochoje, kai muziką galima kurti iš bet kokių garsų, ar tai būtų aplinkos triukšmas, ar elektros prietaisų gaudesys, ar tradicinių instrumentų skambesys. Apie muzikos evoliuciją kompozitorius kalba ir per savo paskaitas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje.
Chorvedė Danguolė Beinarytė: „Kovo 11-oji – tai atgimimo ir permąstymo akimirka“

Kai 1990 metų kovo 11-ąją Lietuvos Respublikos Aukščiausioji Taryba pasirašė Lietuvos nepriklausomybės atstatymo aktą, tuo metu aštuoniolikmetė Danguolė Beinarytė muzikos mokykloje studijavo smuiką, choro dirigavimą ir mokėsi groti vargonais.
Šiandien D. Beinarytė yra vieno garsiausių Lietuvoje KTU akademinio choro „Jaunystė“ meno vadovė ir dirigentė, A. Kačanausko muzikos mokyklos mokytoja metodininkė. Energija ir gera nuotaika trykštanti žinoma chorvedė 25-erių nepriklausomybės metų sukaktį pažymės taip, kaip moka geriausiai – su daina.
„Daina visada išlaisvina, visada paguodžia, suteikia daug emocijų. Šios šventės metu klausytojai turės progą išgirsti dainas, kurios daugelį metų skambėjo mūsų lūpose ir širdyse“, – sako D. Beinarytė.
Aktorei Birutei Mar artimas maištas tyla

Aktorė ir režisierė, pjesių autorė Birutė Marcinkevičiūtė-Mar kuria teatrą, ją išskiriantį iš lietuvių scenos menininkų būrio. Monospektaklius prisijaukinusi kūrėja įkvėpimo ieško XIX a. pabaigos—XX a. pradžios asmenybių istorijose. Iš kūrybos, dienoraščių ir laiškų fragmentų B. Mar jas prikelia antram gyvenimui, kartu pati atranda tokias savo savybes, kurios iki tol tūnojo giliai pasislėpusios ar snūduriavo.
Flamenko ir sutartines sujungusi Brigita Bublytė: „Lietuviai bijo atsiverti, nes esame maža tauta“

Apsirėdžiusi lietuviškais tautiniais drabužiais, užsigobusi ant galvos ištekėjusios moters nuometą šoka moteris. Pritariant gitaroms, ji šoka aistringą flamenko. Žiūrėdama tokį vaizdo įrašą jaučiausi truputį keistai. Tačiau šokančiai flamenko ir dainuojančiai sutartines Brigitai Bublytei tai natūralu. Jei rožę padėsime ant sniego, ji atrodys ryškesnė. B. Bublytė meistriškai žaidžia kontrastais, nes būtent priešybės scenoje sukuria energiją. Vasario pabaigoje Lietuvos didžiųjų miestų scenose degs flamenko aistra ir tekės sutartinių melodijos – kartu su ispanais menininkė pristato „Flamenko ir sutartinių jungtuves“.