Praėjusiais metais mūsų šalies reklamos rinka ūgtelėjo 0,3 proc. ir siekė 99,1 mln. eurų. Didžiausias reklamos augimas, kaip ir metais prieš tai, išliko internete – 18 proc. Šiemet visai reklamos rinkai prognozuojamas 4 proc. augimas. Tuo metu didžiausias augimas numatomas interneto reklamai.

Tokias išvadas leidžia daryti rinkos tyrimų ir verslo konsultacijų bendrovės TNS LT atlikto reklamos rinkos tyrimo duomenys. „Džiugina, kad reklamos rinka pernai, nors ir nežymiai, paaugo. Spartesnei rinkos plėtrai pernai koją pakišo televizijų transliacijų apribojimai. Tačiau padidėjusios interneto, lauko, radijo, vidaus ir žurnalų reklamos apimtys padėjo rinkai išlaikyti stabilumą“, – teigė tyrimų bendrovės TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

Pernai spartaus augimo rezultatus, be interneto reklamos, parodė lauko reklama, kuri augo daugiau nei 16 proc. ir pranoko išankstines prognozes. Taip pat didėjo vidaus reklamos, radijo ir žurnalų reklamos investicijos – 13 proc., 7,4 proc. ir 2,8 proc. atitinkamai. Didžiąją Lietuvos reklamos pinigų dalį atsiriekianti televizija praėjusiais metais smuktelėjo 2,5 proc. nuo 46,9 mln. iki 45,8 mln. eurų. Taip pat mažėjo kino ir laikraščių reklamos biudžetai – 5,9 ir 18 proc.

Praeitais metais vienam gyventojui tenkantis reklamos žiniasklaidoje lėšų kiekis sudarė 33,7 eurus.

Šiemet didžiausią augimą ekspertai prognozuoja interneto reklamai – 12 proc. Lauko reklamai numatomas 5 proc., kino reklamai 3 proc., televizijos reklamai 2 proc. augimas. Pasak specialistų, po 1 proc. turėtų ūgtelti radijo ir žurnalų reklamos biudžetai, o investicijos į laikraščių reklamą turėtų mažėti 9 proc.

„Nuo 2002 metų, kai pradėtos matuoti interneto reklama, jos biudžetas išaugo 30 kartų: nuo 0,43 mln. iki 13,3 mln. eurų. Iš visų interneto reklamos kanalų daugiausiai yra investuojama į „banerinę“ reklamą. 2014 metais jai buvo skirta 13,4 proc. visų reklamai Lietuvoje skiriamų lėšų. Šiais metais ekspertai pirmą kartą įvertino ir kitus interneto reklamos kanalus. Iš likusių kanalų daugiausiai lėšų – 16,5 proc. yra skiriama reklamai paieškos sistemose, 7,9 proc. – reklamai socialiniuose tinkluose, 7,4 proc. – video reklamai lietuviškuose portaluose, 6,9 proc. – mobiliajai reklamai išmaniuosiuose telefonuose ir 4,5 proc. – video reklamai užsienio portaluose“, – teigė G. Juronienė.

Prognozuojama, kad 2015 m. padėtis keisis. Manoma, kad „banerinei“ reklamai bus skiriama mažesnė dalis interneto reklamos pinigų – iki 50 proc. Taip pat mažės investicijų dalis paieškų sistemoms, pernai ji sudarė 16,5 proc., šiemet laukiame tik 15,8 proc. Nežymiai turėtų didėti išlaidos socialiniams tinklams (9,8 proc.) ir video reklamai lietuviškuose portaluose (8,2 proc.), investicijos į mobilią reklamą ir video reklamą užsienio portaluose turėtų išlikti panašios.

Vertinant reklamos išlaidas žiniasklaidoje pagal atskirus sektorius, dauguma reklamos rinkos ekspertų augimo perspektyvas 2015 metais numato bankų, draudimo, farmacijos kompanijų ir prekybos tinklų sektoriams. Specialistų nuomone, alaus ir alkoholinių gėrimų, gaiviųjų gėrimų, saldumynų, konditerijos gaminių, kavos bei telekomunikacijų reklamos apimtys nesikeis.

Lietuvos reklamos rinkos tyrimą TNS LT atliko pagal savo 2014 m. reklamos monitoringo duomenis, apklausdama rinkos dalyvius, bendradarbiaudama su Lietuvos radijo ir televizijos komisija, žiniasklaidos planavimo agentūromis, šalies komercinėmis televizijomis, Lietuvos nacionaliniu radiju ir televizija, interneto žiniasklaidos asociacija, didžiausiais interneto paslaugų teikėjais, lauko, kino ir vidaus reklamos davėjais.

© VŠĮ MEDIA FORUMAS
2007-2016

Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.